STRONA GŁÓWNA

AKTUALNOŚCI PAP

SOCRATES - COMENIUS - galeria

Socrates – Comenius Markdorf 2006

W dniach od 11-18 czerwca nauczyciele i uczniowie Gimnazjum w Konopiskach przebywali w ramach programu Socrates – Comenius z wizytą Markdorfie nad Jeziorem Bodeńskim.

W wizycie brali udział: nauczyciele Beata Ciuk, Wioletta Warwas, Romualda Szwyngel – Kupczyk, Katarzyna Ankowska oraz uczennice Klaudia Korzonek, Katarzyna Ciuk, Daria Sikora, Agnieszka Łyszczarz, Agata Benduch. Nauczyciele mieszkali w Meersburgu, a uczennice u rodzin niemieckich w Markdorfie i Friedrichskafen.

We wtorek odbyło się oficjalne powitanie nauczycieli i uczniów z Polski, Litwy i Słowacji przez stronę niemiecką. Uczniowie z Gimnazjum w Markdorfie przygotowali dla nas ciekawe występy artystyczne. W bibliotece szkolnej obejrzeliśmy „Kącik Comeniusa”, w których prezentowane były materiały o regionach przysłane ze wszystkich szkół.Po wizycie w szkole udaliśmy się na zwiedzanie Markdorfu, a następnie na spotkanie z burmistrzem. Zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci przez gospodarz miasta. Wieczorem nauczyciele zorganizowali dla nas ognisko nad jeziorem.

W środę odbyło się w szkole spotkanie, podczas którego każda ze szkół prezentowała własny produkt końcowy , czyli przewodnik po regionie i folder. Po południu zorganizowana była dla uczniów i nauczycieli wycieczka promem do Konstancji, jednego z najstarszych i najpiękniejszych miast nad Jeziorem Bodeńskim.

Czwartek był świętem Bożego Ciała. Mieliśmy okazję obejrzeć jak to święto jest obchodzone w Niemczech.

W Meersburgu, na starówce prawie na wszystkich uliczkach zostały poukładane przepiękne dywaniki z kwiatów i trawy, które prowadziły do ołtarza głównego.

W piątek wyruszyliśmy na całodniową wycieczkę do austriackiej miejscowości Bregenz. Kolejką gondolową wjechaliśmy na górę Pfander, skąd podziwialiśmy wspaniałą panoramę Alp. Następnie szlakiem górskim zeszliśmy do miasta. Z powrotem do Markdorfu popłynęliśmy statkiem. Rejs trwał trzy godziny. Z pokładu statku podziwialiśmy wspaniałe Alpy i piękne nadbrzeże miasta.

W sobotę wieczorem odbyła się pożegnalna kolacja, a w niedzielę rano wyruszyliśmy w drogę powrotną. Na dworcu w Markdorfie pożegnali nas uczniowie z rodzicami i nauczyciele.W Ulm, czekając na autokar do Polski zwiedziliśmy starówkę i katedrę.Przejeżdżając przez Monachium, mieliśmy możliwość zobaczenia dwóch stadionów sportowych. Podróż nad Jezioro Bodeńskie była dla uczniów i nauczycieli niezapomnianym przeżyciem. Zwiedziliśmy piękne miejsca i zdobyliśmy nowe doświadczenia.