Zarządzenie Nr 78/2005 | ||
Wójta Gminy Konopiska z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie procedury tworzenia corocznego informatora budżetowego dla Mieszkańców Gminy Konopiska Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (D.U. 7. 2001 r. Nr 142. poz. 1591 z późn. zm.) Wójt Gminy Konopiska zarządza, co następuje: §1. W celu udostępnienia i przybliżenia Mieszkańcom informacji o gospodarce finansowej gminy oraz wykorzystaniu środków budżetowych wprowadza się obowiązek corocznego przygotowywania informatora budżetowego pt. "Nasz budżet". §2. Informator winien być opracowany na każdy rok budżetowy w ciągu 3 miesięcy od daty uchwalenia przez Radę Gminy uchwały budzetowej. Informator na rok 2005 winien ukazać się do 27 grudnia br. §3. Informator budżetowy, przygotowany w czytelnej i atrakcyjnej wizualnie formie powinien m.in. zawierać: 1 ).definicję budżetu i informacje przybliżające strukturę dochodów i wydatków budżetu gminy. 2), dochody i wydatki gminy w przeliczeniu na jednego mieszkańca. 3). prezentację dochodów i wydatków z trzech lat - roku bazowego i dwóch lat poprzedzających. §4. 1. Aktualny informator budżetowy winien być dostępny przez cały czas na stronie internetowej Urzędu Gminy Konopiska, w sekretariacie Urzędu Gminy. w Gminnym Zespole Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji, w Gminnej Bibliotece Publicznej i jej filiach, w Gminnym Centrum Informacji . 2. Informacja o miejscach, o których mowa w pkt. 1 jest stale umieszczona na tablicach informacyjnych Urzędu Gminy Konopiska. §5. 1. Na bieżąco, w formie ankiety, zbierane są wnioski i opinie Mieszkańców o przydatności informatora budżetowego. Ankieta stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia. 2. Ankiety dostępne są w punktach, o których mowa w § 4 pkt 1 niniejszego Zarządzenia. Wypełnione ankiety składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Konopiskach lub Gminnym Centrum Informacji. §6. Wykonanie techniczne (tzn. opracowanie formy graficznej, przygotowanie, drukowanie i rozpowszechnianie) informatora budżetowego powierza się pracownikom Gminnego Centrum Informacji. §7. Wykonanie merytoryczne (tzn. przygotowanie treści, niezbędnych wskaźników i danych) informatora budżetowego, jego aktualizację oraz ocenę reakcji Mieszkańców powierza się Skarbnikowi Gminy. §8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. Załącznik do Zarządzenia nr 78/2005 Wójta Gminy Konopiska z dnia 19 grudnia 2005 r. ANKIETA OCENIAJĽCA INFORMATOR BUDŻETOWY GMINY KONOPISKA W związku z publikacją informatora budżetowego, z którym mieliście Państwo okazję zapoznać się prosimy o odpowiedź na kilka pytań: 1. Czy uważa Pani/Pan, że opracowanie informatora w takiej formie jest potrzebne pomimo, że uchwala budżetowa wraz z załącznikami i częścią opisową jest zawarta na stronie internctowej BIP Urzędu Gminy Konopiska? Tak.................. Nie.................. 2. Czy w dostateczny sposób zostały wyjaśnione użyte w informatorze pojęcia specjalistyczne? Tak............. Nie................ 3. Czy użyta forma graficzna czyni ten informator bardziej przejrzysty i czytelny? Tak................ Nie................... 4. Jakie Pani/Pana zdaniem zagadnienia należałoby przedstawić bardziej wyczerpująco? ............................................................................................................... ............................................................................................................... ............................................................................................................... 5. Czy sposób upowszechnienia informatora jest wystarczający, jeżeli nie, to jakie sposoby innego upowszechnienia Pani/Pan proponuje? ............................................................................................................... ............................................................................................................... ............................................................................................................... |
||
|