<<Powrót
Zarządzenie Nr 78/2005
Wójta Gminy Konopiska
z dnia 29 grudnia 2005 r.


w sprawie procedury tworzenia corocznego informatora budżetowego dla Mieszkańców Gminy Konopiska

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (D.U. 7. 2001 r. Nr 142. poz. 1591 z późn. zm.) Wójt Gminy Konopiska zarządza, co następuje:

§1.

W celu udostępnienia i przybliżenia Mieszkańcom informacji o gospodarce finansowej gminy oraz wykorzystaniu środków budżetowych wprowadza się obowiązek corocznego przygotowywania informatora budżetowego pt. "Nasz budżet".

§2.

Informator winien być opracowany na każdy rok budżetowy w ciągu 3 miesięcy od daty uchwalenia przez Radę Gminy uchwały budzetowej. Informator na rok 2005 winien ukazać się do 27 grudnia br.

§3.

Informator budżetowy, przygotowany w czytelnej i atrakcyjnej wizualnie formie powinien m.in. zawierać:
1 ).definicję budżetu i informacje przybliżające strukturę dochodów i wydatków budżetu gminy.
2), dochody i wydatki gminy w przeliczeniu na jednego mieszkańca.
3). prezentację dochodów i wydatków z trzech lat - roku bazowego i dwóch lat poprzedzających.

§4.

1. Aktualny informator budżetowy winien być dostępny przez cały czas na stronie internetowej Urzędu Gminy Konopiska, w sekretariacie Urzędu Gminy. w Gminnym Zespole Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji, w Gminnej Bibliotece Publicznej i jej filiach, w Gminnym Centrum Informacji .
2. Informacja o miejscach, o których mowa w pkt. 1 jest stale umieszczona na tablicach informacyjnych Urzędu Gminy Konopiska.

§5.
1. Na bieżąco, w formie ankiety, zbierane są wnioski i opinie Mieszkańców o przydatności informatora budżetowego. Ankieta stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
2. Ankiety dostępne są w punktach, o których mowa w § 4 pkt 1 niniejszego Zarządzenia. Wypełnione ankiety składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Konopiskach lub Gminnym Centrum Informacji.

§6.

Wykonanie techniczne (tzn. opracowanie formy graficznej, przygotowanie, drukowanie i rozpowszechnianie) informatora budżetowego powierza się pracownikom Gminnego Centrum Informacji.

§7.

Wykonanie merytoryczne (tzn. przygotowanie treści, niezbędnych wskaźników i danych) informatora budżetowego, jego aktualizację oraz ocenę reakcji Mieszkańców powierza się Skarbnikowi Gminy.

§8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załącznik do Zarządzenia nr 78/2005
Wójta Gminy Konopiska
z dnia 19 grudnia 2005 r.


ANKIETA OCENIAJĽCA INFORMATOR BUDŻETOWY GMINY KONOPISKA


W związku z publikacją informatora budżetowego, z którym mieliście Państwo okazję zapoznać się prosimy o odpowiedź na kilka pytań:

1. Czy uważa Pani/Pan, że opracowanie informatora w takiej formie jest potrzebne pomimo, że uchwala budżetowa wraz z załącznikami i częścią opisową jest zawarta na stronie internctowej BIP Urzędu Gminy Konopiska?
Tak..................
Nie..................
2. Czy w dostateczny sposób zostały wyjaśnione użyte w informatorze pojęcia specjalistyczne?
Tak.............
Nie................
3. Czy użyta forma graficzna czyni ten informator bardziej przejrzysty i czytelny?
Tak................
Nie...................
4. Jakie Pani/Pana zdaniem zagadnienia należałoby przedstawić bardziej wyczerpująco?
...............................................................................................................

...............................................................................................................
...............................................................................................................
5. Czy sposób upowszechnienia informatora jest wystarczający, jeżeli nie, to jakie sposoby innego upowszechnienia Pani/Pan proponuje?
...............................................................................................................

...............................................................................................................

...............................................................................................................